Rabu, 09 Oktober 2013

Makanan Mewarnai Rohani dan Jasmani



Makanan membina jasad, memberi tenaga, mewarnai hati, mencorak perilaku dan merangsang minda.
Petunjuk yang diberikan oleh Allah untuk makhlukNya mendapat kebaikan dan manfaat dunia. Ini termasuklah petunjuk kepada manusia dan haiwan, baik mukmin mahupun kafir. Ini bersesuaian dengan firman Allah yang bermaksud : “Dan Yang telah mengatur (keadaan makhluk-makhlukNya) serta memberikan hidayah petunjuk (ke jalan keselamatannya dan kesempurnaannya).” (al-A’laa : 3). Dan lagi Allah ada menyebut maksudnya : “Nabi Musa menjawab: “Tuhan kami ialah yang telah memberikan kepada tiap-tiap sesuatu: kejadian semulajadinya yang sesuai dengannya, kemudian Ia memberi petunjuk kepadanya akan cara menggunakannya.” (Taahaa : 50)


Makanan Rohani Dan Jasmani


Apa yang anda makan, ianya pasti akan menjadi darah daging dan menjadi sebahagian dari diri sama ada rohani dan jasmani anda. Makanan membina jasad, memberi tenaga, mewarnai hati, mencorak perilaku dan merangsang minda. Oleh itu pastikan setiap makanan dan titisan air yang masuk kedalam mulut anda adalah halal, bersih dan berkhasiat tanpa ada sebarang keraguan.

Pastikan sumber dan punca untuk mendapat dan menyediakan makanan tersebut itu mestilah juga dari sumber dan hasil yang halal, bersih dan suci kerana ianya akan menjamin keselamatan, kesihatan dan keberkatan untuk rohani dan jasmani anda.

Terima kasih bersama Relaks Minda..."Tiada kompromi dalam hukum Halal dan Haram"

Admin...

Tidak ada komentar:

Posting Komentar