Jumat, 01 November 2013

Karnival Agrobelia dan Usahawan Bumiputera



Assalamualaikum... Anda berkunjung ke Karnival Agrobelia dan Usahawan Bumiputera pada hari Sabtu dan Ahad lepas? Kalau anda tidak berpeluang, samalah kita...hehe.

Namun kita semua amat bertuah kerana rakan blogger kita ini memberi gambaran terbaik tentang Karnival Agrobelia dan Usahawan Bumiputera ini kerana beliau adalah salah seorang yang petugas yang bertugas di Karnival tersebut. 

Seronok membaca entri ini. Kita dapat melihat banyak foto-foto yang memberi gambaran sebenar keadaan serta suasana di Karnival Agrobelia dan Usahawan Bumiputera yang berlangsung selama dua hari pada hujung minggu lepas ini. 


Tapi yang paling menarik adalah pendapat Zila... empunya blog yang bernama unik ini, memmetlenggeng.blogspot.com tentang peserta karnival terutama mereka yang membuka gerai jualan produk.

Pengalaman memberi kelebihan untuk anda menilai dari sudut yang berbeza dimana ianya patut diambil berat oleh semua usahawan sebagai panduan untuk berjaya. Penilaian yang lebih menjurus kepada usahawan Melayu, pandangan anda sangat saya setujui. 

Sepatutnya kita bersaing secara sihat dan jujur. Utamakan kualiti produk dan bukan sekadar memberi tumpuan kepada tarikan komersial sahaja yang hanya akan memberi pulangan untuk jangkamasa pendek. 

Ini petikan sebahagiannya sahaja...anda perlu terjah SINI untuk lihat sepenuhnya

Namun saya tetap juga berbangga pabila melihat ramai usahawan Melayu yang mula giat menceburi bidang pembuatan dan perniagaan ini. Sanggup mengeluarkan modal dan berani mengambil risiko. Semoga anda semua berjaya dan jadilah usahawan yang jujur dan berpandangan jauh.

Menarik di Karnival Agrobelia dan Usahawan Bumiputera ini, ada juga diselitkan program bersama artis jemputan. Biasalah...untuk tarikan pengunjung dan memeriahkan suasana. Antara artisnya adalah Nabil, Fouziah Ghouf, Razali, Fizo Omar dan Ayu (OIM). Bertuah Zila dapat berbual dan beramah mesra dengan Fauziah Ghauf, hehe... 

Dengar cerita Fauziah Ghouf pun sekarang bergelar usahawan, usahawan apa...itu anda kena terjah blog memmetlenggeng ini. 

OK...Zila, Terima kasih kerana sudi berkongsi pengalaman anda di entri anda yang penuh dengan informasi ini. Bagi mereka yang teruja, anda boleh lihat entri penuhnya di SINI.



p/s : Entri kedua dalam Kategori Komen Entri. Semoga anda semua faham kewujudan kategori ini yang bertujuan sebagai pengganti komen saya untuk entri anda... Semoga anda mendapat manfaat darinya. 
Admin...

Tidak ada komentar:

Posting Komentar