Minggu, 31 Maret 2013

Ketenangan dan Kedamaian Irama Air di Taman Bunga...


Assalamualaikum... Keindahan alam semulajadi adalah ciptaan dan anugerah Allah buat tatapan mata dan santapan jiwa untuk ketenangan minda. Manusia cuba membuat dan meniru keindahan ini lalu mewujudkan taman-taman bunga di lokasi-lokasi yang tidak memiliki keindahan semulajadi.

Sebuah taman bunga biasanya pasti akan ada pepohon merendang, bunga-bungaan dan sebuah kolam atau tasik. Ada juga taman bunga yang mempunyai sungai dan air terjun. Aliran air sungai dan alunan percikan air terjun memberikan irama yang mengasyikkan memberikan taman bunga lebih beremosi dan dramatik. 

Oleh yang demikian aliran air dan air terjun merupakan satu elemen yang amat menarik dan menjadi pelengkap sesebuah taman bunga. Maka ianya di reka dan dibina untuk mewujudkan seolah-olah ianya  seperti suasana alam semulajadi. 

ketenangan dan kedamaian relaks minda 
ketenangan dan kedamaian relaks minda

Nikmati taman-taman yang indah yang mempunyai sungai dan air terjun yang mempunyai tarikan yang tersendiri. Relaks minda anda...dan nikmati ketenangan dan kedamaian di taman yang indah ini....  Walaupun ianya hanya rekaan dan tidak seindah alam semulajadi tetapi masih mampu memberikan nikmat ketenangan. 
ketenangan dan kedamaian relaks minda

Kehijauan pepohon yang meredupkan pandangan menambahkan keasyikan akan suasana nyaman sesebuah taman disamping menghasilkan udara yang bersih untuk kesegaran badan. Terasa pula akan kesejukan air yang mengalir memberikan kedamaian yang menenangkan hati dan minda. Pastinya lokasi terbaik untuk melepaskan lelah dan tekanan buat seketika...
ketenangan dan kedamaian relaks minda 
ketenangan dan kedamaian relaks minda 
ketenangan dan kedamaian relaks minda

Apabila anda berada di taman bunga yang di penuhi pepohon rendang yang memayungi pokok bunga-bungaan yang mekar berwarna warni pasti pandangan mata anda akan terpesona. Di tambah pula dengan keindahan kolam yang tenang dan jernih memperlihatkan ikan yang berwarna-warni berenang-renang riang. Aman sentosa...terasa jauh dari kesibukan, kesesakan dan kebisingan....
ketenangan dan kedamaian relaks minda 
ketenangan dan kedamaian relaks minda 

Itulah nikmat pandangan mata....Nikmat telinga pula dengan menikmati alunan bunyi air yang mengalir di celah-celah batu dan percikan air terjun yang mendendangkan irama yang sungguh merdu dan mengasyikkan. Irama semulajadi yang tiada bandingannya....
ketenangan dan kedamaian relaks minda  ketenangan dan kedamaian relaks minda

Dari mata turun kehati...Dari telinga menusuk ke jiwa... Menghirup pula udara yang segar dan nyaman... Itulah nikmat keindahan yang memberikan anda ketenangan hati dan jiwa... Meresap ke Minda. 
ketenangan dan kedamaian relaks minda 
petua senang hati relaks minda

Semoga anda mendapat ketenangan dengan melihat keindahan dan kedamaian alam bersama alunan irama air terjun ciptaan manusia. Jika hati anda masih tidak tenang cubalah petua berikut...Semoga ianya dapat memberi anda panduan dalam mendidik diri agar sentiasa tenang dan aman.
Terima kasih dan teruskan bersama Relaks Minda :D


Admin...

Tidak ada komentar:

Posting Komentar