Selasa, 16 April 2013

Keindahan Bunga Desa - Koleksi 2


Assalamualaikum....Setelah anda lihat koleksi yang pertama, kini anda lihat pula koleksi ke 2. Seperti yang aku katakan pada koleksi 1...Memang banyak sekali bunga-bungaan yang ada di keliling rumah mertuaku ini. Pelbagai rupa,  bentuk dan warna. Sungguh "rasi" tangan orang tua aku ni kalau bercucuk tanam. Tanam apa sahaja, pasti menjadi. Kadang tu aku lihat, pokok yang tumbuh di batang sawit...kalau ianya mengeluarkan bunga, pasti di jaganya. 

Maaf jika aku tidak menunjukkan keseluruhan tapak rumah mertua ku kerana isteriku tidak mengizinkannya. Jadi tidak dapatlah anda melihat rumah dan kawasan kelilingnya. Jika anda biasa melihat rumah di kampung yang dikelilingi kelapa sawit...samalah tu, begitu juga keadaan rumah mertua ku.

Kalau setakat sayur-sayuran dan ulam-ulaman...memang tak perlu di beli, petik sahaja. Entah bilalah kali terakhir bapa mertua aku ni membeli cili agaknya...hehe. Begitulah kalau berbudi dengan tanah, sudah tentu mendapat hasilnya. 

Kini...Teruskan menikmati koleksi bunga-bungaan desa yang cantik dan menarik ini hasil bidikan lensa kameraku. 

keindahan bunga desa
Bunga Pokok Terung
keindahan bunga desa
Bunga Ulam Raja
keindahan bunga desa
Bunga Butang
keindahan bunga desa
Gambar 1
keindahan bunga desa
Bunga Ulam Raja
keindahan bunga desa
Gambar 2
keindahan bunga desakeindahan bunga desa
Bunga Semalu dan Bunga Roselle
keindahan bunga desa
Bunga Orked
keindahan bunga desa
Bunga Kantan
keindahan bunga desa
Gambar 3
keindahan bunga desa
Bunga Pokok Cili Padi
keindahan bunga desakeindahan bunga desa
Bunga  Kacang Panjang dan Bunga Limau Kasturi
keindahan bunga desakeindahan bunga desa
Gambar 4 dan Bunga Senduduk Putih
keindahan bunga desa
Bunga Kaktus
keindahan bunga desa
Bunga Melor

Di kesempatan ini juga saya ingin memohon kepada anda yang mengetahui nama pokok bunga tersebut untuk menamakannya mengikut nombor gambar yang tertera. Terima kasih bersama Relaks Minda...Kehadiran anda amat-amat saya hargai.  = )
Masih banyak lagi gambar-gambarnya...nantikan koleksi seterusnya.

Nikmati lagi Keindahan Bunga Desa di sini :
- Keindahan Bunga Desa - Koleksi 1
- Keindahan Bunga Desa - Koleksi 3 

Admin...

Tidak ada komentar:

Posting Komentar